تیک ست
تیک ست - بروز ترین و جدید ترین اطلاعات دنیای موبایل و تکنولوژی

ارور های آپدیت و ریستور iOS در گوشی آیفون

آموزش رفع ارورهای آپدیت و ریستور iOS

برای حل ارورهای آپدیت و ریستور iOS طبق مراحل زیر عمل کنید :

ابتدا این مراحل را امتحان کنید

1. در مک (Mac) با سیستم‌عامل macOS Catalina 10.15، مطمئن شوید که Mac شما به روز است. اگر نسخه Mac شما، سیستم‌عامل macOS Mojave 10.14 یا نسخه قبلی را دارد، مطمئن شوید که آخرین نسخه iTunes را نصب کرده‌اید.
اگر دستگاه شما ریستور نشد و پیغام “[شماره ارور] an unknown error occurred” دریافت کردید، از این مراحل استفاده کنید.

 

itunes error 53 e1603455944177 - ارور های آپدیت و ریستور iOS در گوشی آیفون

 

اگر هنوز هم ارور را مشاهده کردید، مراحل زیر را امتحان کنید.

نرم افزار را در Mac یا PC خود به روز کنید

اگر ارور 10 را مشاهده کردید، دستگاه iOS شما ممکن است نسخه جدیدتری از iOS را داشته باشد که توسط کامپیوتر پشتیبانی نمی‌شود. قبل از اینکه بتوانید دستگاه iOS خود را به آپدیت یا ریستور کنید، باید نرم افزار را در مک (Mac) یا iTunes خود در ویندوز به روز کنید.

macOS 10.11 به بعد:

1. دستگاه iOS خود را از کامپیوتر جدا کرده و مجددا وصل کنید. ممکن است لازم باشد قفل دستگاه iOS خود را قبل از شناسایی توسط Mac باز کنید.
2. وقتی با پیغام “Software update is required to connect to your iOS device” یا “برای اتصال به دستگاه iOS شما به بروزرسانی نرم افزار نیاز است” برخورد کردید، برای دانلود و نصب نرم افزار روی Install کلیک کنید تا Mac شما بتواند دستگاه iOS شما را آپدیت یا ریستور کند.

 

ios mobile device updater software update required to connect to iphone e1603457584819 - ارور های آپدیت و ریستور iOS در گوشی آیفون

 

Windows: به جدیدترین نسخه iTunes مجهز شوید

اگر همچنان خطای 10 را مشاهده کردید، یا پیغامی مبنی بر آپدیت کردن مک خود مشاهده نکردید، با پشتیبانی اپل تماس بگیرید.

مطمئن شوید که دستگاه شما می‌تواند با سرورهای اپل ارتباط برقرار کند

اگر خطای 1671 را مشاهده کردید، کامپیوتر شما در حال دانلود نرم افزارهای لازم است. منتظر بمانید تا دانلود تمام شود، سپس دوباره امتحان کنید.

اگر یکی از ارورهای زیر را مشاهده کردید، ممکن است کامپیوتر شما نتواند به سرورهای اپل یا iPhone ،iPad یا iPod touch شما متصل شود:

  • 17, 1638, 3014, 3194, 3000, 3002, 3004, 3013, 3014, 3015, 3194, 3200
  • “مشکلی در بارگیری نرم افزار وجود داشت.”
  • “دستگاه برای ساخت درخواست واجد شرایط نیست.”

آنچه که برای بررسی وجود دارد:

اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما می‌تواند با سرورهای بروزرسانی نرم افزار اپل ارتباط برقرار کند.
نرم افزار امنیتی شخص ثالث کامپیوتر خود را بررسی کنید.
اگر خطای 4037 را مشاهده کردید، کامپیوتر شما قادر به بروزرسانی دستگاه شما نیست، زیرا رمز عبور دستگاه قفل شده است و قفل دستگاه برای آپدیت یا ریستور باز نشده است. قفل دستگاه خود را باز کنید و دوباره امتحان کنید. بیاموزید اگر رمز عبور خود را فراموش کنید چه باید بکنید.

ارور Cellular Update Failed یا Apple Pay Not Available

اگر بعد از بروزرسانی، هشدار “Cellular Update Failed” یا “Apple Pay” دریافت کردید، بدانید که باید چه بکنید.

نرم افزار امنیتی خود را بررسی کنید

  • اگر خطای 9 را مشاهده کردید، از مطلب حل مشکل خطای 9 آیفون استفاده کنید.
  • اگر خطاهای 2، 4، 6 یا 1611 را مشاهده کردید، نرم افزار امنیتی شخص ثالث خود را بررسی کنید، سپس اتصال USB خود را چک کنید.

اتصالات USB خود را بررسی کنید

حل مشکل ارور 4005، 4013 یا 4014 در صورت مشاهده این حطا

اگر یکی از خطاهای زیر را مشاهده کردید، اتصال USB، کابل USB، پورت USB یا کامپیوتر خود را چک کنید:

  • 13, 14, 1600, 1601, 1602, 1603, 1604, 1611, 1643–1650
  • 2000, 2001, 2002, 2005, 2006, 2009
  • اروری که شامل “invalid response”، “پاسخ نامعتبر” است.

در اینجا چیزی است که باید بررسی کنید. بعد از هر مرحله دوباره امتحان کنید:

1. از کابل USB اصلی دستگاه خود استفاده کنید. اگر آن را ندارید، کابل USB اصلی دیگری را امتحان کنید.

2. از یک پورت USB اصلی دیگر در کامپیوتر خود استفاده کنید. به صفحه کلید خود وصل نکنید.

3. از کامپیوتر دیگری استفاده کنید.

4. اگر هنوز هم شاهد ارور هستید، سایر مشکلات مربوط به USB را بررسی کنید  نرم افزار امنیتی شخص ثالث خود را بررسی کنید و سپس سخت افزار خود را بررسی کنید.

پیشنهاد میکنم این مطلب رو هم در ادامه بخونید : مشاهده ارور هنگام آپدیت یا ریستور iPhone ،iPad یا iPod

سخت افزار خود را بررسی کنید

اگر خطای 53 را مشاهده کردید، از مطلب رفع ارو 53 آیفون استفاده کنید.

اگر یکی از ارورهای زیر را مشاهده کنید، ممکن است مشکل سخت افزاری داشته باشید:

  • 1 ، 3 ، 11 ، 12 ، 13 ، 14 ، 16
  • 20 ، 21 ، 23 ، 26 ، 27 ، 28 ، 29 ، 34 ، 35 ، 36 ، 37 ، 40 ، 56
  • 1002 ، 1004 ، 1011 ، 1012 ، 1014 ، 1667 ، 1669

در اینجا چیزی است که باید بررسی کنید. بعد از هر مرحله دوباره امتحان کنید:

1. اگر iTunes از قبل باز است، آن را ببندید و دوباره باز کنید.

2. نرم افزار امنیتی شخص ثالث خود را بررسی کنید.

3. اطمینان حاصل کنید که کابل USB، کامپیوتر و شبکه شما قابل اعتماد هستند. سپس بار دیگر سعی کنید دستگاه خود را ریستور کنید.

4. نرم افزار منسوخ یا اصلاح شده را بررسی کنید.

نرم افزار منسوخ یا اصلاح شده را بررسی کنید

اگر خطای 1015 یا پیغامی مبنی بر “the required resource can’t be found”، “یافتن منبع مورد نیاز ممکن نیست” مشاهده کردید، ممکن است دستگاه شما دارای تغییرات نرم افزاری غیرمجاز مانند جیلبریک باشد (jailbreaking). یا ممکن است که در حال نصب نسخه قبلی iOS یا دانگرید کردن دستگاه باشید.

برای ریستور دستگاه خود به آخرین نسخه نرم افزار، از حالت ریکاوری استفاده کنید.

ارورهای آپدیت و ریستور iOS

نحوه بروزرسانی نرم افزار در آیفون و آیپد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.