تیک ست
تیک ست - بروز ترین و جدید ترین اطلاعات دنیای موبایل و تکنولوژی

سامسونگ و هوآوی رهبران بازار مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی

محصولات الکترونیکی سامسونگ و هوآوی

آژانس تحقیقاتی Visual Captalist، اخیراً آخرین گزارش خود را در مورد سهم تجاری لوازم الکترونیکی مصرفی در سه ماهه دوم سال جاری منتشر کرده است. به گفته این آژانس، در بازار گوشی های هوشمند، محصولات الکترونیکی سامسونگ و هوآوی با 20 درصد سهم بازار، جایگاه برتر را به خود اختصاص داده اند. اپل با 14 درصد سهم بازار سوم است. شیائومی با 10 درصد، اوپو 9 درصد، ویوو 8 درصد و لنوو 3 درصد به ترتیب مقام های چهارم تا هفتم را به خود اختصاص داده اند. به غیر از سامسونگ و اپل، مارک های دیگر در 7 مورد برتر لیست، چینی هستند.

 

Background 2 - سامسونگ و هوآوی رهبران بازار مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی

 

علاوه بر این ، Visual Captalist نشان می دهد که برند های گوشی های هوشمند چینی بیش از 50٪ از کل بازار را پوشش می‌دهند. با نگاهی به سهم سیستم عامل تلفن همراه، شاهد پوشش 74 درصدی بازار توسط سیستم عامل اندروید و سهم 25 درصدی سیستم عامل iOS هستیم. این دو سیستم 99٪ از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند. سیستم عامل های باقیمانده در سراسر جهان مجموعاً 1 درصد را تشکیل می دهند.

در مورد پردازنده های گوشی های هوشمند، کوالکام با 29 درصد در رده اول قرار دارد و مدیاتک با 26 درصد سهم بازار از رقابتی نزدیک با جایگاه اول بازار دارد. HiSilicon که در حال خارج شدن از بازار است، با کسب جایگاه سوم و سهم 16 درصدی هنوز در گردونه‌ی رقابت حضور دارد. پردازنده Bionic اپل و اگزینوس سامسونگ با اختصاص 13 درصد از سهم بازار، به طور مشترک در جایگاه چهارم هستند.

محصولات الکترونیکی سامسونگ و هوآوی

در بخش هدست های بی سیم، اپل با کسب 35 درصد از سهم بازار با اختلاف زیاد رهبر این بازار است. در جایگاه دوم شیائومی با 10 درصد سهم بازار و سامسونگ با 6 درصد در رتبه سوم قرار دارد. برند های دیگر تولید کننده در این بخش، 43 درصد ار سهم این بازار عظیم را در دست دارند که بیشتر از سهم اپل در بازار است. این موضوع بیانگر این است که شرکت های تولید کننده هدست بی سیم زیادی وجود دارند که عملکرد خوبی هم داشته اند.

در بحش ساعت های هوشمند، اپل، هوآوی و سامسونگ سه جایگاه اول را در اختیار دارند. این شرکت ها به ترتیب 30 درصد، 14 درصد و 7 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. درست مانند بخش هدست های بی سیم، سایر برند ها در بازار ساعت های هوشمند، سهم عظیم 42 درصدی از بازار را دارند. البته به خوبی می دانیم که انبوهی از شرکت های ساعت هوشمند در بازار وجود دارد.

 

consumer electronics a - سامسونگ و هوآوی رهبران بازار مصرف کنندگان محصولات الکترونیکی

 

از این گزارش می توان متوجه شد که مارک های چینی در بازارهای الکترونیکی مصرفی به خوبی در حال بهره برداری هستند. هوآوی علی رغم تحریم و ممنوعیت های متعدد ایالات متحده هنوز با قدرت در حال رقابت است. ممنوعیت هوآوی توسط ایالات متحده، تجارت گوشی های هوشمند و پردازنده های این شرکت را فلج کرده است. با این حال، سایر فعالیت های این کمپانی بسیار خوب عمل می کنند و به این  دلیل است که بیشتر این مشاغل نیازمند استفاده از فناوری آمریکایی در هر سطح از تولید نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.